بررسی درخواست ۴۸ محکوم زندان آبادان در کمیسیون عفو و بخشودگی خوزستان

کمیسیون عفو و اعطای آزادی مشروط برای اولین بار در درون زندان تشکیل شد، این جلسه باحضور رئیس کل دادگستری خوزستان، معاون قضایی رئیس کل و مدیرکل زندان ها در زندان آبادان، کمسیون عفو و بخشودگی استان تشکیل و درخواست ۴۸ محکوم واجد شرایط بررسی و با تعدادی از آن‌ها موافقت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان، این اقدام بدون سابقه، نشانه ای از توجه ویژه به حقوق زندانیان و تلاش برای احیای زندگی آنها است. در این جلسه ، پرونده های زندانیان واجد شرایط برای عفو و آزادی مشروط ، با دقت و با توجه به شرایط هر فرد ، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
دکتر دهقانی رئیس دادگستری استان خوزستان گفت : " هدف ما از برگزار کردن این جلسه در زندان ، نشان دادن توجه به حقوق زندانیان و ایجاد امید در دل آنها است. ما مطمئن هستیم که با اجرای قوانین و مقررات قضایی به طور منصفانه ، و با توجه به برنامه های تربیتی و آموزشی در زندان ها ، می توانیم در روند اصلاح و تربیت زندانیان نقش موثر تری ایفا کنیم. ”

بررسی درخواست ۴۸ محکوم زندان آبادان در کمیسیون عفو و بخشودگی خوزستان

دهقانی افزود : با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان حوزه‌های مختلف قضایی مرتبط با زندان آبادان (خرمشهر، آبادان، اروندکنار و شادگان)، تقاضای عفو و بخشودگی داشتند، ضمن بررسی وضعیت افراد واجد شرایط توسط دبیرخانه کمیسیون، با تشکیل جلسه در زندان و دیدار چهره به چهره با واجدین شرایط، تقاضای ۴۸ نفر از آنان پس از استماع اظهارات و توجیهاتی که خودشان برای استحقاق عفو و مشمول رأفت قرار گرفتن داشتند، همچنین انجام بررسی‌های لازم در مورد آنان از جمله پرونده قضایی، عناوین اتهامی، میزان محکومیت تحمل شده و همچنین اخلاق و رفتار زندانی متقاضی در ایام تحمل حبس و آثار اصلاحی و باز اجتماعی شدن، مورد رسیدگی قرار گرفت و با تعدادی از درخواست‌ها که واجد شرایط تشخیص داده شد، موافقت که به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی ارسال خواهد شد.

بررسی درخواست ۴۸ محکوم زندان آبادان در کمیسیون عفو و بخشودگی خوزستان


هاشم نیا سرپرست اداره کل زندان های خوزستان:این قدم ، نشانه ای از توجه به ارزش انسانی زندانیان و تلاش برای بازگرداندن آنها به جامعه است. با ایجاد شغل و مهارت آموزی در زندان ها ، می توانیم برای زندانیان آینده ای مطلوب تر و عاری از خطر بازگشت به جرم ، ایجاد کنیم.با برگزار شدن این جلسه ، امید در دل زندانیان احیا شده و آنها با اشتیاق بیشتری به برنامه های تربیتی و آموزشی در زندان ها می پردازند. این اقدام ، نشانه ای از تغییر نگاه به زندان ها و تلاش برای ایجاد فضایی مناسب برای اصلاح و تربیت زندانیان است.
انتهای پیام/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha